Visoki upravni sud Republike Hrvatske utvrdio je da Croatia Records nije pravilno privatizirala nekadašnji Jugoton, kao i da je 28 godina zarađivala milijune na snimcima izvođača poput Azre, Bijelog dugmeta i Novih fosila, nakon čega se oglasio Branimir Štulić Johnny.

Visoki upravni sud RH utvrdio je da vrijednost tih snimaka nikad nije procijenjena, kao i da Croatia Records nije platila za njih. Dakle, plaćene su nekretnine i druga imovina nekadašnjeg Jugotona, ali vrijedni diskografski materijali su preuzeti u nepravilnom procesu.

Štulić se javio na poziv novinara portala Zadar News započinjući razgovor riječima: “Meni to izgleda kao ona ‘Sjaši Kurta, da uzjaše Murta'”.

“Ispada da ono što je vrijedno, to spada u kulturno blago i to je državno kulturno blago, a ono ostalo nije važno. Sad se ja nadam da ja ne spadam u kulturno blago, jer nemam veze s Hrvatskom, a s državom Hrvatskom pogotovo. To je moje. Vidim da postoji na stotine udruženja za ovce, koze, svinje, fonograme, izvođače i Bog te pita što, a samo ja radim i stvaram profit. Ja sam u goroj situaciji nego Isus. On je morao pet tisuća ljudi nahraniti jednim kruhom, a ja moram milijune. Pa to je nemoguće”, rekao je Štulić.

Dodao je kako je Jugoton od osnivanja bio ilegalna i nacionalizirana firma.

“Bez centa napravio sve, ali sam apsolutno sve plaćao. Sve što su oni radili je nelegalno, ali ja sam sve svoje troškove plaćao, sve legalno. Oni nikad nisu plaćali nikakve namete pošto cijela takozvana muzička industrija, Jugoton, Zamp, Sokoj i sva ova parazitska udruženja koja postoje, to je samo izvoz sredstava i njima nitko ništa ne može. Jer ti ako nekoga ubiješ, imaš svoja prava. Međutim, ako ti sviraš neku pjesmu i ne platiš to što sviraš, kasnije se o tome ne razgovara. To samo znači da su zaštićeni kao bijeli medvjedi zbog izvoza sredstava. Ništa drugo ne postoji, to je naprosto šibicarenje umotano u celofan”, ogorčeno je rekao.

Spomenute kompanije nazvao je “krvopijama na kub”, te je dodao kako mu je, prema njegovoj procjeni, Croatia Records dužna 999 milijuna eura. Zatim je prokomentirao kako planira reagirati nakon nove presude Visokog upravnog suda RH.

“Probao sam prije četiri-pet godina, ali unutar 24 sata ti odvjetnici postanu odvjetnici Croatia Recordsa. U 24 sata. Kažu mi da zaboravim na sve i da živim od sviranja na radiju. Pojela maca. Doslovno tako”, kaže.

Na pitanje da li to znači da uopće ne može pronaći odvjetnika u Hrvatskoj, Štulić odgovara: “Tko će se usuditi? Ako ti ne platiš pretplatu ili pjesmu koju sviraš, ako ne platiš njima ili ako ne platiš stan mjesec dana, ide odmah ovrha i gotovo. To je sve 200, 300, 1.000 eura, a ovo je milijarda. Poslije šest mjeseci od 100 posto 90 ide meni, oni su samo tiskara, a 10 posto ide njima. Tu su i kamate, skinuli su i moj copyright Azra Music. Oni su se ogriješili s apsolutnim uživanjem. To je naprosto čisto robovlasništvo”.

Naglašava kako ne govori o autorskim pravima, jer je to jedno, a izdavaštvo je nešto sasvim drugo. Ističe kako je, uprkos činjenici da nije potpisao ugovor s Croatia Recordsom, ova firma prodavala njegovu imovinu.

“Nisam dobio ni u Jugoslaviji, a kad sam otišao, od 1984. do 1991. sam dobio tri tisuće maraka. Ja sam jedini u Jugotonu prodavao albume više nego Bijelo dugme”, istakao je.

Ne slaže se s tvrdnjama da je Croatia Records pravni nasljednik Jugotona: “Oni su pravni sljednici vrbe na svirali. Pereš novce i opravdavaš zločin. Tu nema kraja i sve se svodi na poznatu prepirku od prije stotinu godina o tome što je revolucija, a šta je kontrarevolucija? I onda, poslije teških diskusija su se složili da je to samo pitanje datuma”.

Dodao je kako “nema ništa s Hrvatskom, kao što ni ona nema ništa s njim” navodeći kako je ovu zemlju posljednji put posjetio u svibnju 1991. godine. Tada je snimao dokumentarac o sebi u Sarajevu, a s obzirom na to da su aerodromi bili zatvoreni, otišao je u Beograd, jer su jedino tamo aerodromi bili u funkciji.

U gradu Ninu u Hrvatskoj često se održavaju nastupi Marka Nakića Njaketa, koji izvodi hitove legendarne Azre. Štulić govori kako nije posjetio Nin od kraja osamdesetih, kao i da ljudi vjerovatno miješaju njega i Njaketa na ulici.

“Ljudi vide njega pa misle da sam to ja, ali griješe, jer on ima dva puta veći nos od mene. A on me interpretira isto toliko dobro koliko i njegov nos liči mom. Jednako tako njegova interpretacija liči mojoj”, rekao je, dodavši kako je mnogo onih koji žive od izvođenja njegovih pjesama.

U nastavku intervjua je dodao kako nema namjeru snimati nove pjesme i organizirati nove turneje. Jedino što želi jeste da mu Croatia Records isplati dug.

Pratite Livno Online na Facebooku, Twitteru, Instagramu ili Youtube-u

Komentari se objavljuju u realnom vremenu i Livno Online ne može se smatrati odgovornim za izreceno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.Ukoliko ne posjedujete email adresu u polje za email adresu upišite abc@abc.com